Leczenie próchnicy Toggle

Próchnica jest bakteryjną chorobą tkanek twardych zęba objawiającą się demineralizacją substancji organicznych, a ogólnie rzecz ujmując rozkładem zęba spowodowanym czynnikami zewnętrznymi. Próchnica dotyka znaczną większość Polaków, a choroba ta jest głównym prowodyrem wizyt w gabinetach stomatologicznych.

Próchnicę powodują:

• bakterie – sprzyjają tworzeniu się płytki nazębnej. Produkują substancje sprzyjające rozkładowi szkliwa
  • zła higiena
  • cukry – są pokarmem dla bakterii
  • podatność zębów – uwarunkowania genetyczne do powstawania próchnicy oraz środowisko w jakim żyje człowiek

Leczenie w Royal Dental

Leczenie próchnicy polega na usunięciu ze struktury zęba tkanek zainfekowanych bakteriami. Po eliminacji zmienionych chorobowo tkanek należy je zastąpić wypełnieniami, a więc tzw. plombami. W klinice Royal Dental stosujemy dwa sposoby wypełniania ubytków:

• pośredni – polega na zastosowaniu wcześniej przygotowanego wypełnienia w laboratorium protetycznym (inlay, onlay). Wkłady te są bardziej wytrzymałe i estetyczne, ponieważ są wykonane z porcelany lub wysokiej klasy kompozytu
  • bezpośredni – stosowany w przypadku mniej rozległych ubytków, które wypełnia się materiałem kompozytowym bezpośrednio w zębie

Technologia w leczeniu próchnicy

Klinika Royal Dental stawia na precyzję oferowanych usług i ostateczne zadowolenie pacjenta. W tym celu wykorzystujemy najnowszą technologię, która pozwala na zdiagnozowanie zmian bakteryjnych uzębienia niewidocznych „gołym okiem”. W obserwacji zaawansowania próchnicy pomaga mikroskop stomatologiczny, kamera zewnątrzustna, natomiast laser diagnostyczny pozwala upewnić się, czy plamy widoczne na zębie faktycznie są efektem próchnicy, czy tylko przebarwieniami.

Ozonem w kilkanaście sekund

Gabinet kliniki Royal Dental warto odwiedzać przynajmniej raz na pół roku, bowiem wcześnie wykrytą próchnicę jesteśmy w stanie wyeliminować w kilkanaście sekund! Wszystko za sprawą wysoce bakteriobójczego ozonu, który pozbędzie się próchnicy bez konieczności mechanicznej interwencji.

Tak, to naprawdę może być takie proste!

Dalsze zapobieganie próchnicy

Po skutecznym leczeniu w gabinecie stomatologicznym należy pamiętać o dalszej profilaktyce, która pozwoli na zachowanie zdrowego uzębienia. Warto zwrócić uwagę na:

• dokładne i częste szczotkowanie zębów
  • zastosowanie nici dentystycznych
  • użycie płynu do płukania jamy ustnej – skutecznie zabija bakterie
  • regularne wizyty kontrolne w gabinecie stomatologicznym