Mezoterapia – zastrzyki młodości Toggle

Jest to metoda wykorzystywana od lat w medycynie. Polega na bardzo precyzyjnym wstrzykiwaniu niewielkich dawek odpowiedniej substancji bezpośrednio w miejsca zmienione chorobowo lub z defektem kosmetycznym. Pozwala na uzyskiwanie szybkich i doskonałych efektów poprzez zastosowanie bardzo niskich stężeń i dawek podawanych substancji – podawane są one bowiem dokładnie w odpowiednie miejsca, gdzie mają oddziaływać. (twarz, szyja, dekolt, skóra owłosiona głowy, pośladki, uda i brzuch). W latach siedemdziesiątych francuski lekarz M. Pistor zaczął wykorzystywać metodę mezoterapii w dziedzinie dermatologii estetycznej. Jest ona doskonałym sposobem zapobiegającym starzeniu się skóry, wypadaniu włosów i powstawaniu cellulitu dzięki dostarczaniu substancji odżywczych za pomocą zastrzyków śródskórnych w odpowiednie miejsca takie jak twarz, szyja, dekolt, skóra owłosiona głowy, pośladki, uda i brzuch.

Mezoterapia

Umożliwia wprowadzenie różnych substancji aktywnych do skóry w ilościach nieosiągalnych za pomocą kosmetyków czy zabiegów kosmetycznych, umożliwia wprowadzenie substancji, które nie byłyby w stanie przeniknąć jako składnik kosmetyków przez skórę ze względu na istnienie tzw. bariery naskórkowej, pobudza procesy regeneracyjne w skórze dzieki powstaniu wielu mikroskopijnych ranek po nakłuciu iglą. stanowią one doskonałą stymulację fibroblastów do produkcji kolagenu i elastyny, co skutkuje odmłodzeniem skóry oraz zahamowaniem procesów starzenia.

Przebieg zabiegu

• Zabiegi może wykonywać tylko lekarz manualnie za pomocą odpowiednio dobranej wielkości igły i strzykawki. W mezoterapii stosowane są obecnie gotowe produkty zamknięte w sterylnych ampułkach lub ampułkostrzykawkach. Mieszanina kilku substancji rewitalizujących i regenerujących nazywana jest koktajlami. Substancje aktywne powinny być odpowiednio dobrane przez lekarza w zależności od rodzaju zabiegu i potrzeb pacjenta.
  • Iniekcje wykonywane są strzykawką z bardzo cienką igłą co 0,5-1,5 cm. Po zabiegu pozostają ślady na skórze w postaci punkcików. Czas trwania śladów zależy od rodzaju preparatu – od 6 do 72 godzin.
  • Nakłucia są średnio bolesne. Jeśli pacjent ma niski próg wrażliwości na ból, można zastosować znieczulenie kremem. Może się zdarzyć, że igła trafi w naczynko krwionośne, wtedy powstaje niewielki siniak. Po zabiegu stosuje się masaż, dzięki któremu wstrzykiwane w skórę składniki są równomiernie rozprowadzane. Działają one nawet miesiąc po zakończeniu zabiegów.

Wskazania do mezoterapii

• regeneracja i rewitalizacja skóry
  • zwiotczenie skóry
  • profilaktyka przeciwzmarszczkowa
  • zapobieganie wypadaniu włosów
  • cellulit (uda, brzuch, pośladki)
  • rozstępy

Zalety mezoterapii

• metoda naturalna, niechirurgiczna,
  • roztwory leków, które są podawane powodują zablokowanie komórkowych sygnałów przyswajania tłuszczu, przyspieszają krążenie i spalanie energii,
  • rezultaty natychmiastowe – wzrost elastyczności, jędrności i rozświetlenie skóry,
  • rezultaty długotrwałe – koryguje zmarszczki, poprawia kondycję włosów, przywraca gładkość i gęstość skóry,
  • metoda znana i stosowana na świecie od wielu lat.

Częstotliwość zabiegów

Mezoterapia przynosi efekt tylko wtedy, gdy wykonywana jest w serii kilku zabiegów. Początkowo należy poddawać się jednemu zabiegowi co 10-14 dni przez dwa miesiące, potem warto robić jeden zabieg na miesiąc dla podtrzymania efektu.

Przygotowania do mezoterapii

• tydzień przed zabiegiem można wcierać preparat z witaminą K – np. Auriderm XO (uszczelnia ona śródbłonki naczyń krwionośnych, zapobiega wybroczynkom),
  • 2 tygodnie przed zabiegiem odstawić aspirynę,
  • bezpośrednio przed zabiegiem (1-2 godziny) skórę poddawaną zabiegowi można posmarować kremem o działaniu znieczulającym lub zastosować specjalny spray.

Niedogodności mogące wystąpić w trakcie zabiegów

• ból podczas wstrzyknięć – można go wyeliminować poprzez wcześniejsze zastosowanie środka znieczulającego,
  • rumień, obrzęk – występuje bezpośrednio po zabiegu, jest to reakcja skóry na nakłuwanie,
  • bardzo rzadkie odczyny alergiczne objawiające się obrzękiem i rumieniem, ustępujące po kilku minutach lub godzinach,
  • siniaki, krwiaki – ryzyko zmian wzrasta w przypadku stosowania bezpośrednio przed zabiegiem leków wpływających na proces krzepnięcia krwi (np. acardu i aspiryny).

Przeciwwskazania do mezoterapii

• alergia
  • ciąża, okres karmienia piersią
  • cukrzyca (niewyrównana)